Sliezsky dom - Poľský hrebeň

Turistická trasa Sliezsky dom - Poľský hrebeň, Vysoké Tatry

Zažite krásu Tatier z Poľského hrebeňa

Poľský hrebeň je významné sedlo v hlavnom hrebeni Vysokých Tatier. Prechádza ním zeleno značkovaný turistický chodník z Tatranskej Polianky do Lysej Poľany. Príďte na Sliezsky dom a vydajte sa na túru až k Poľskému hrebeňu.

O túre:

Vhodná pre: pokročilých turistov
Prevýšenie: hore: 1230 m, dole 1195 m
Celkový čas túry: 3 h 40 min.
Prístupnosť LETO / ZIMA: otvorená počas obdobia bez zimnej uzávery ( 01.06 - 31.10. )
Nepotrebujete horského vodcu

Plán cesty:

Sliezsky dom (1670 m) – Poľský hrebeň (2200 m, 2 h) – rázcestie pod Poľským hrebeňom (15 min.), naspäť rovnakou cestou (1 h 25 min.).

Od Sliezskeho domu pokračujeme po východnom brehu Velického plesa, od plesa doprava sutinovým úbočím serpentínami hore pod previsnuté, stále mokré skaly nazývané Večný dážď. Kamenistým chodníkom strmo nad skaly do strednej časti Velickej doliny tzv. Kvetnice.

Sprava je impozantný pohľad na mohutné Granátové steny a zľava obrovský masív Gerlachovského štítu. Ďalší úsek cesty vedie trávnatým dnom doliny a mierne stúpa okolo Guľatého kopca k Dlhému plesu. Vľavo nad plesom sa tiahne Krčmárov žľab – jeden z najdlhších tatranských žľabov. Cesta mierne stúpa do záveru doliny k sutinovisku v krátkych serpentínach hore a v stene Východnej Vysokej skalnou lávkou až na sedlo Poľský hrebeň. Zo sedla prudko zostúpite najprv sutinovým úbočím, potom priamo žľabom k rázcestiu pod Poľským hrebeňom. Návrat je tou istou cestou.